طراحی و ساخت ویلای کلاسیک
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

طراحی ویلای کلاسیک چه نوع سبکی است؟

سبک طراحی ویلا کلاسیک نیز از آن دست سبک‌هایی است که برای طراحی ویلا مورد استفاده متداول طراحان ویلا قرار می‌گیرد، چرا که طرفداران چشمگیری در سطح کشور دارد. ساخت ویلا کلاسیک عمدتاً مورد پسند و سلیقه‌ی افرادی است که همواره طرفدار اِلِمان‌های سنتی هستند، لذا این سبک از طراحی بر پایه‌ی استفاده از عناصر سنتی بنا شده است.

از جمله نکات جالب و حائز اهمیت در رابطه با طراحی ویلای کلاسیک پیروی از نظم و تقارن است. به گونه‌ای که اگر به نمای یکی از ویلاهای کلاسیک نگاه کنید شاهد نظم و تقارن بسیار زیبایی خواهید بود. تقارن و نظم در طراحی ویلای کلاسیک به صورتی است که دو نیمه‌ی مختلف ویلا دقیقا با یک شکل و ظاهر هستند.

استفاده از اِلِمان‌های تزئینی یکی از پر طرفدارترین نکاتی است که در طراحی ویلای کلاسیک بیشترین توجه‌ها را به خود جذب کرده است. در طراحی ویلای کلاسیک استفاده از تجملاتی مثل ستون‌های بلند، انواع مجسمه‌ها، سرستون، طاق‌های بلند و موارد دیگری از این دست متداول است. اکثر رنگ‌هایی که برای طراحی ویلای کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد رنگ‌هایی نظیر قهوه‌ای، طلایی، کرم، مشکی، سفید و نظایر آنها هستند. یکی دیگر از اِلِمان‌های رایجی که برای طراحی ویلای کلاسیک استفاده می‌شود، اِلِمان‌های چوبی است.

جالب است بدانید برای طراحی فضاهای داخلی و همچنین بیرونی ویلاهای کلاسیک زوایای تیز تا جای ممکن استفاده نمی‌شود و به طور معمول مهندسان طراحی سعی می‌کنند تا جایی که امکان پذیر است از زاویه‌های منحنی و قوس دار استفاده کنند.

 

 

.

 

 

 

طراحی ویلا به سبک ایرانی چیست؟

سبک ایرانی را می‌توان به عنوان شجاعانه ترین سبک در طراحی داخلی ویلا معرفی کرد، چرا که در این سبک از طراحی داخلی مهندسان طراحی با دستی باز از اِلمان‌های مختلفی اعم از اِلمان‌های سبک کلاسیک و مدرن به صورت ترکیبی استفاده می‌کنند.

برای طراحی داخلی ویلا به سبک تلفیقی می‌توان از متدهای متعدد و گوناگونی نظیر متدهای مدرن، سنتی و یا هر چیز دیگری که بسته به خلاقیت و ابتکار عمل مهندس و یا صاحب ملک است، استفاده کرد. خلاقیت در این سبک از طراحی   ویلا حرف اول را می‌زند چرا که اگر با ابتکار عمل و خلاقیتی درست و اصولی انجام شود، سرانجام کار بسیار جذاب، زیبا و هیجان انگیز خواهد شد. در این سبک از  طراحی منظر، مهندس طراحی از هیچ الگویی پیروی نمی‌ کند و با نادیده گرفتن تمام اصول طراحی داخلی به طرح زدن می‌پردازد.

 

منبع





:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد سبز
ت : چهار شنبه 19 آذر 1399
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی